Potrošači mogu igrati ključnu ulogu u stvaranju potražnje za 'kružnim' dobrima i uslugama

Potrošači mogu igrati ključnu ulogu u stvaranju potražnje za 'kružnim' dobrima i uslugama

Politike koje promovišu „kružne“ odluke potrošača su najefikasnije ako su osmišljene tako što se bave faktorima koji oblikuju individualno ponašanje, prema novom brifingu EEA „ Omogućavanje izbora potrošača za kružnu ekonomiju

Omogućavanje izbora potrošača za cirkularnu ekonomiju. Brifing se bavi načinom na koji politike mogu omogućiti ponašanje potrošača naklonjenije kružnoj ekonomiji razumevanjem faktora koji na to utiču.

I potrošači i kompanije utiču na potražnju za proizvodima . Proizvođači ne samo da odgovaraju, već i oblikuju potražnju potrošača kroz proizvode koji se nude i način na koji se proizvodi plasiraju na tržište. Izbor potrošača oblikuje odluke koje donose akteri uzvodno, kao što su dizajneri proizvoda, i nizvodno, kao što su recikleri, u lancima snabdevanja proizvoda, prema brifingu EEA.

Dok su ekonomski faktori ključni, drugi faktori takođe utiču na izbor potrošača
Ekonomski faktori, poput cene proizvoda, često su najvažniji u donošenju odluka potrošača, dok je značaj ostalih faktora manje jasan. Ostali faktori koji dolaze u igru uključuju u kojoj meri dostupni proizvodi zadovoljavaju potrebe potrošača, informacije dostupne potrošačima, društvene faktore , kao što su pridržavanje društvenih normi, vrednosti zajednice i primeri iz uzora, i individualne preferencije i uverenja koja se odnose na, za primer, prestiž, lojalnost brendu ili lične vrednosti. Tradicionalno, politike su imale za cilj da potrošačima daju informacije (kao što su eko-oznake) i u manjoj meri da kružne alternative učine ekonomski privlačnijim.

Postoje mogućnosti da se istraži niz budućih opcija politike na različitim nivoima upravljanja, uključujući poreske olakšice i subvencije , pravno obavezujuće propise, izbegavanje zelenog pranja, omogućavanje kružnih opcija zgodnijim i korišćenje ekoloških oznaka i mera usmerenih na potrošače da bi se, na primer, poboljšali emocionalna vezanost za proizvode.

Evropska unija je već krenula da uvede mere kako bi izbore za cirkularnu ekonomiju učinila privlačnijim i pogodnijim za potrošače. Na primer, inicijativa Evropske komisije za održive proizvode , koja se fokusira na obezbeđivanje informacija putem etiketiranja i pasoša proizvoda , i postavljanje zahteva za proizvode fokusirajući se na trajnost i mogućnost recikliranja, između ostalog. Ova inicijativa prepoznaje ključnu ulogu potrošača u uspostavljanju cirkularne ekonomije i očekuje se da će omogućiti ubrzanje cirkularnosti u ekonomiji EU.

Podelite članak:
Komentari
    Ostavite komentar